Bröllop och en trubadur

Simon blev sugen på pizza, och jag på glass. Efteroms att jag nu har en "massa" pengar så drog vi upp till KOnsum. På vägen dit upp så upptäckte vi att det var bröllop nedanför höghuset i en liten lokal som kallas portalen. Vem vill gifta sig i brickebacken? Tänkte jag och gick vidare. 

Nu är det ju så här, för er som inte vet, att brickebacken är ett bostadsområde i Örebro, 30 minuter från centrum med buss. Här bor det ungefär 5% svenskar och jag är en av dem. Brickebacken har engligt mig Örebros bästa grundskola, trots allt bråk och stök, och vi har ett eget bibliotek och badhus etc. Men om jag fick välja så skulle jag mer än gärna flytta här ifrån, jag trivs helt enkelt inte. 

Hur som helst, vi gick in på konsum och köpte glass och en pepsi, betalade och gick mot pizzerian som ligger bredvid. När vi kliver in så möts vi av hög dansbands musik och tre, dansade (inte så smala) brudar. Simon beställer en salamipizza.

Efter en liten stund så upptäcker vi att det är livemusik, och det är inte vem som helst som spelar heller,utan Micke Kollin. Inte helt olikt honom så hade han skrivit om Sweet home Alabama till en låt om brickbacken, som gick ungefär så här:

"Sweet home brickebacken, här vill alla blattar bo. Sweet home brickebacken, bästa gettot i Örebro"

Micke Kollin är enligt mig och Karin en tvättäkta "hobbyturk."

Så, gissa vem som fick en skrattattack?

/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0